Planșa

Ce este planșa?

Planșa (sau plank in engleza) este un exercițiu care îți lucrează toate grupele de mușchi din regiunea mediană a corpului (compusă din abdomen și zona lombară), precum și anumite grupe de mușchi ale brațelor și picioarelor. Cu toate acestea, nu este tocmai cel mai popular exercițiu, mai ales în rândul practicanților începători, având un grad de dificultate sporit. Deși este simplu de executat, menținerea poziției de plank mai mult de câteva secunde poate fi o reală provocare.

Poziție:

  • păstrați antebrațele și degetele de la picioare în sprijin pe sol;
  • păstrați trunchiul drept, în echilibru, și întregul corp într-o singură linie dreaptă, de la urechi până la degetele de la picioare, fără curbarea coloanei vertebrale;
  • capul trebuie să fie relaxat și privirea ar trebui să fie îndreptată către sol sau puțin înainte;
  • rămâneți în această poziție timp de 10 secunde, iar treptat, de la săptămână la săptămână puteți crește timpul cu 10-15 secunde.

Greșeli frecvente:

  • capul nu este aliniat în prelungirea corpului, privirea fiind prea sus sau bărbia prea în piept;
  • sprijinul nu se face pe toată suprafața antebrațelor;
  • posteriorul este menținut prea sus în timpul executării exercițiului;
  • diferite poziții greșite ale corpului din cauza necontractării permanente a musculaturii abdominale și a spatelui.

Musculatura implicată: abdomen, triceps, fesieri.


Poate te-ar mai putea interesa și următoarele articole: