Genuflexiuni

Genuflexiunile reprezintă un tip de exercițiu care au ca scop principal antrenarea mușchilor coapselor, șoldurilor și feselor, ai cvadricepsului, ai popliteului, precum și întărirea oaselor, ligamentelor și a tendoanelor din partea inferioară a corpului. Genuflexiunile sunt considerate un exercițiu vital pentru dezvoltarea forței și pentru mărirea mușchilor picioarelor și ai feselor.

Poziție inițială:

  • menține o poziție dreaptă a corpului;
  • picioarele ușor distanțate în dreptul umerilor, poziționate paralel sau ușor orientate către exterior;
  • încordează fesele.

Poziție finală:

  • coboară fundul cel puțin până la nivelul genunchilor având coapsele paralele cu solul, însă nu exagerat de jos;
  • nu ridica călcâiele – toată talpa trebuie să fie în contact cu solul;
  • spatele drept, nu arcuit;
  • privind de sus – genunchii nu depășesc degetele de la picior și se deplasează pe direcția piciorului.

Greșeli frecvente:

  • arcuirea spatelui – în încercarea de a avea o poziție frumoasă;
  • ridicarea călcâielor – pentru a compensa lipsa de flexibilitate;
  • aplecarea spre înainte (genunchii se duc mult în față) – pare mai ușor să te echilibrezi așa însă genuflexiunile își pierd din funcționalitate pentru că nu mai lucrează suficient fesierii și bicepsul femural.

Musculatura implicată: cvadriceps, coapse, fesieri, gambe.


Poate te-ar mai putea interesa și următoarele articole: