Flotări cu palmele pe minge

Ce sunt flotările?

Flotările sunt un tip de exerciții fizice care constau în mișcări prin care corpul, întins aproape de pământ, este ridicat și coborât prin extensia și îndoirea brațelor aflate cu palmele pe sol. Prin ridicarea și coborârea corpului cu ajutorul brațelor, flotările exercită mușchii pectorali, tricepsul și deltoizii anteriori.

Poziție inițială:

  • corpul este întins în linie dreaptă, palmele fiind poziționate doar puțin mai în lateral față de umeri;
  • sprijinul se face pe toată suprafața palmei, cu degetele desfăcute, cu sprijin pe minge, având mereu control asupra ei și pe vârful degetelor de la picioare;
  • privirea se menține pe tot parcursul înainte, cu capul în prelungirea corpului;
  • spatele, abdomenul și fesierii se mențin încordați pe tot parcursul executării exercițiului.

Poziție finală:

  • coborâți corpul încet și sub control permanent păstrând mereu echilibrul corpului;
  • coborârea se execută prin îndoirea brațelor pe lângă corp sau apropiat de acesta până când pieptul atinge mingea sau este deasupra acesteia cu câțiva centimetri, această poziție menținându-se pentru o secundă;
  • urcarea se execută prin împingerea prin brațe până când acestea sunt întinse complet, revenind la poziția inițială.

Greșeli frecvente:

  • capul nu este aliniat în prelungirea corpului, privirea fiind prea sus sau bărbia prea în piept;
  • sprijinul nu se face pe toată suprafața palmei și brațele nu sunt poziționate pe lângă corp;
  • dificultate pentru ținerea echilibrului pe minge;
  • posteriorul este menținut prea sus în timpul executării exercițiului;
  • poziții diferite greșite ale corpului din cauza necontractării permanente a musculaturii abdominale și a spatelui.

Musculatura implicată: pectoral, triceps, deltoid.


Poate te-ar mai putea interesa și următoarele articole: