Curcubeul

Curcubeul reprezintă un tip de exercițiu care are ca scop principal antrenarea mușchilor, în principal cei fesieri, dar și ai coapselor, șoldurilor și ai abdomenului, precum și întărirea oaselor, ligamentelor și a tendoanelor din partea inferioară a corpului. Curcubeul este considerat un exercițiu vital pentru dezvoltarea forței și pentru mărirea mușchilor fesieri.

Curcubeul fig. 1

Poziție inițială:

  • corpul este întins în linie dreaptă, palmele fiind poziționate doar puțin mai în lateral față de umeri;
  • sprijinul se face pe toată suprafața palmei, cu degetele desfăcute și pe ambii genunchi;
  • privirea se menține pe tot parcursul înainte, cu capul în prelungirea corpului;
  • spatele, abdomenul și fesierii se mențin încordați pe tot parcursul executării exercițiului.
Curcubeul fig. 2

Poziție finală:

  • se menține sprijinul pe palme cu brațele, abdomenul și fesele încordate și se ridică alternativ câte un picior;
  • se întinde aproape complet piciorul, schimbând sprijinul de pe un genunchi pe altul.

Greșeli frecvente:

  • capul nu este aliniat în prelungirea corpului, privirea fiind prea sus sau bărbia prea în piept;
  • sprijinul se face inegal pe genunchi;
  • sprijinul nu se face pe toată suprafața palmei și brațele nu sunt poziționate pe lângă corp;
  • posteriorul este menținut prea sus în timpul executării exercițiului;
  • piciorul nu este întins aproape complet.

Musculatura implicată: fesieri, abdomen.


Poate te-ar mai putea interesa și următoarele articole: