Abdomene

Ce sunt abdomenele?

Abdomenele reprezintă forma standard de ridicare a trunchiului de pe sol și reprezintă cea mai populară metodă de antrenare a mușchilor abdominali.

Poziție inițială:

  • corpul este întins pe podea cu genunchii flexati și capul în prelungirea corpului;
  • poziția mâinilor poate varia în funcție de preferințe: brațele încrucișate la piept, cu palmele la ceafă sau cu brațele întinse pe lângă corp;

Poziție finală:

  • în timpul executării exercițiului mușchii abdominali sunt permanent contractați;
  • omoplatul se ridică la câțiva centimetri deasupra solului și se menține poziția sus pentru câteva secunde;
  • gâtul se ține drept, în prelungirea corpului, fără de a avea tendința de a împinge bărbia prea în piept;
  • coborârea la poziția inițială se face încet, menținând permanent contracția mușchilor abdominali;

Greșeli frecvente:

  • poziția gâtului în timpul execuției nu este corectă, fiind prea în piept, se produce încordarea acestuia – o metodă de corectare a acestei greșeli se poate obține prin plasarea pumnului sau a unei mingi de tenis sub bărbie;
  • abdomenele sunt executate prea energic reducând eficacitatea exercițiului care presupune încordarea permanentă a mușchilor abdominali;
  • relaxarea mușchilor abdominali la revenirea umerilor pe sol.

Musculatura implicată: abdomen.


Poate te-ar mai putea interesa și următoarele articole: